Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/blogir/public_html/blog/tag.php [line] => 43 ) كانكس دست دوم

كانكس كارگاهي

كانكس كارگاهي

كانكس كارگاهي يكي از محصولات پر فروش گروه صنعتي كانكس مدرن است. به كانكس هاي ساده كه معمولاً براي اسكان كارگران پروژه يا دفاتر مستقر در پروژه هاي ساختماني استفاده ميشود، اصطلاحا كانكس كارگاهي ميگويند كه از نظر قيمت نيز مقرون به صرفه ترين نوع كانكس است.

گروه صنعتي كانكس مدرن با بيش از 20 سال سابقه در زمينه طراحي، توليد و اجراي انواع كانكس و ساختمان هاي پيش ساخته در خدمت شما مشتريان گرامي ميباشد. ارائه خدمات نظير خريد و فروش انواع كانكس و كانتينر مجهز به كليه تجهيزات و امكانات رفاهي اقدام نموده است. اكنون قادر به تأمين فضاهاي مورد نياز شما در اين زمينه است.

كانكس كارگاهي چيست؟
در ابتداي امر بايد به اين موضوع بپردازيم كه در اينجا منظور ما از كانكس كارگاهي چيست؟ در پروژه هاي ساختماني و عمراني معمولاً به دو دليل عمده استفاده از سازه هاي پيش ساخته وجود دارد.

يكي به دليل دور بودن پروژه از محل زندگي نيروهاي كاري مانند پروژه هاي راه سازي يا سدسازي كه خارج از شهر قرار دارند و ديگري در هنگام ساخت و ساز ساختمان و آپارتمانها كه تا پيشرفت پروژه محلي بعنوان دفتر مهندسين و اتاق ناظر پروژه و همچنين اتاق هاي براي اسكان و استراحت پرسنل مورد نياز است.

از طرفي ساخت كانكس كارگاهي با مصالح بنايي مشكلات زيادي به همراه دارد كه يكي از عمده ترين آنها صرف زمان زياد براي ساخت و از طرفي تخريب مجدد آن در هنگام اتمام پروژه است. همانگونه كه ميدانيم در پيشبرد يك پروژه به خصوص در هنگام تجهيز كارگاه زمان فاكتور بسيار مهم و ارزشمندي تلقي ميگردد.

مشكل بعدي صرف هزينه هاي زياد براي ساخت و ساز سازه هاي موقت با روش بنايي است كه در نهايت نيز نه قابليت جابجايي دارد.

چرا كه در هنگام پيش برد پروژه عمراني ممكن است چندين بار مجبور به جابجايي سازه هاي اسكان موقت شويم و هم در نهايت با اين روش يك سازه شكيل و درخور مديران پروژه ساخته نميشود. از اين رو از كانكس كارگاهي در ابعاد مختلف براي كاربري هاي مورد نياز در پروژه خود استفاده ميكنند.

انواع كانكس كارگاهي
كانكس كارگاهي داراي انواع بسياري بوده كه كاربري هاي متفاوتي نيز دارد. در واقع يك كانكس نگهباني يا كانكس سرويس بهداشتي نيز ميتواند در دسته كارگاهي قرار گيرد.

چرا كه در يك پروژه به آنها نيز نيازمند خواهيم بود. اما ما كاربري هاي مختلف مانند كانكس نگهباني يا كانكس اداري را در بخش هاي جداگانه تشريح كرده ايم و كاملا مورد برسي قرار داده ايم كه براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد آنها بهتر است به بخش تخصصي هركدام مراجعه فرماييد.

در اينجا منظور ما از كانكس كارگاهي سازه هايي است كه توجه به كارايي و اقتصادي بودن در آنها در درجه اول قرار داشته و بيشتر دوام و ماندگاري و كاهش هزينه ها مد نظر قرار دارد، تا زيبايي و طراحي اختصاصي.

به طور مثال در نوع كانكس فروشگاهي يا كانكس فست فود توجه به مسائل بهداشتي، زيبايي نما، امنيت سازه در هنگام شب و نورپردازي از اهميت ويژه اي برخوردار است.

اما در كانكس كارگاهي جهت كاهش هزينه هاي اوليه تجهيز كارگاه قيمت پايين و كارآمدي در درجه اول اهميت قرار دارد.

از اين رو در اين مطلب اين نوع سازه ها را به دو دسته اصلي تقسيم كرده ايم كه يكي از آنها با نام كانكس كارگاهي سنگين مختص پروژه هاي طولاني مدت و داراي كيفيت بالايي است و ساليان سال ميتوان از آنها استفاده كرد، نامگذاري كرده ايم.

و ديگري كانكس كارگاهي سبك كه مختص كارگاه هاي كوتاه مدت است و در ساخت آن توجه به كاهش قيمت در درجه اول قرار دارد و در ساخت آن نيز از مصالح سبك تر يا به عبارتي با مقاومت و ضخامت كمتر استفاده شده است تا بتوان اين كاهش هزينه ها را ميسر نمود.

كانكس كارگاهي سنگين
كانكس كارگاهي سنگين همانگونه كه در بالا نيز به آن اشاره شد. از مصالح باكيفيت و مقاومي ساخته شده است. به علت استفاده از آهن آلات سنگين در ساخت آن به كارگاهي سنگين ناميده ميگردد. براي كارگاه هاي عمراني بلند مدت و يا پيمانكاراني كه به محض اتمام يك پروژه كار بعدي را شروع كرده است.

و در واقع كارگاه ديگري تجهيز ميكنند كه مي خواهند يك بار كلا خريد كانكس را انجام دهند و تا ساليان سال از آن استفاده كنند، مناسب است. كانكس كارگاهي سنگين داراي ظاهري ساده است. كه در ساخت آن مقاومت و دوام جز فاكتورهاي اصلي در نظر گرفته شده است. كه در ادامه به مصالح به كار رفته در توليد آن اشاره خواهيم كرد.

مشخصات فني
شاسي كانكس كارگاهي از تير آهن سنگين نمره 16 ذوب آهن.
اسكلت كانكس از پروفيل هاي سنگين در ابعاد 40*40 سانتيمتر با ضخامت 2 ميليمتر است. كه به وسيله جوش ممتد به يكديگر متصل شده اند.
كف كانكس از تخته هاي ضد آب با ضخامت 18 ميليمتر به همراه كفپوش پي وي سي طرح پاركت.
پوشش خارجي بدنه و سقف كانكس از ورق فولادي گالوانيزه شده با ضخامت 50% ميليمتر به همراه رنگ الكترو استاتيك.
دو عدد پنجره از نوع دو جداره يو پي وي سي.
درب كانكس از نوع تك جداره آلومينيوم سنگين.
ديوار پوش داخلي كانكس از نوع پي وي سي هاي روكشدار قابل شستشو با طرح هاي متنوع چوب و كاغذ ديواري.
سيستم سيم كشي براي برق و تلفن به صورت روكار با داكت هاي استاندارد و نصب كليد، پريز و چراغ هاي روشنايي داخلي و بيروني به همراه فيوز مينياتوري.
كانكس كارگاهي سبك
در برخي مواقع براي خريدار داشتن يك سازه موقت براي استفاده چند ماهه با كمترين هزينه ممكن مهمترين موضوع است. كه مثال آن را استفاده در كارگاه هاي ساختماني كوچك كه در عرض چند ماه يا حداكثر يك سال و نيم پروژه به اتمام ميرسد نام برد.

كه در اين مواقع با اتمام ساختمان ديگر كمپ هاي اسكان كارگران و يا دفاتر اداري پروژه بكار نمي آيد. و ميبايست به محل ديگري منتقل و يا به عنوان كانكس دست دوم به فروش رسد.

در چنين مواقعي براي كاهش هزينه هاي اوليه تجهيز كارگاه استفاده از كانكس كارگاهي سبك مقرون به صرفه است. و درست است كه در ساخت آن از مصالح سبكي استفاده شده است.

اما حداقل تا 2 سال بي نقص به كار خود ادامه داده و اگر در شرايط خوبي نگهداري شوند. نيز تا ساليان سال ميتوان از آنها استفاده كرد.

مشخصات فني
شاسي كانكس از تير آهن سنگين نمره 14 ذوب آهن.
اسكلت كانكس از پروفيل در ابعاد 40*40 سانتيمتر با ضخامت 1.15 ميليمتر كه به وسيله جوش ممتد به يكديگر متصل شده اند.
كف كانكس از تخته هاي نئوپان با ضخامت 16 ميليمتر به همراه كفپوش پي وي سي طرح پاركت.
پوشش خارجي بدنه و سقف كانكس از ورق فولادي گالوانيزه تشكيل شده با ضخامت 30% ميليمتر به همراه رنگ الكترواستاتيك.
دو عدد پنجره از نوع تك جداره آلومينيومي به صورت كشويي.
درب كانكس از نوع تك جداره آلومينيوم.
ديوار پوش داخلي از نوع پي وي سي هاي قابل شستشوي سفيد.
سيستم سيم كشي براي برق و تلفن به صورت روكار با داكت هاي استاندارد
و نصب كليد، پريز و چراغ هاي روشنايي داخلي و بيروني كانكس به همرا فيوز مينياتوري.


برچسب‌ها:

بازدید: <~PostViwe~>

كانكس سرويس بهداشتي

كانكس سرويس بهداشتي
كانكس سرويس بهداشتي يك كيوسك كوچك است كه در اغلب موارد داراي يك چشمه و يا حمام است. در برخي موارد با بزرگتر شدن ابعاد كانكس مي‍توان از آن به عنوان سرويس بهداشتي مشترك كه داراي يك چشمه توالت و حمام است، استفاده كنيد.

اين نوع كانكس هم مانند ساير سازه هاي پيش ساخته مي تواند در دو نوع ثابت و متحرك ساخته شود. از اين نوع كانكس در كنار كانكس مسكوني، اداري، كانكس پليس و …. استفاده مي شود. همچنين شهرداري در برخي از پارك‍ها از كانكس سرويس بهداشتي چند چشمه استفاده مي‍كند.

اهميت وجود كانكس سرويس بهداشتي
در هر جامعه اي ميزان رعايت بهداشت يكي از شاخص هاي رفاه تلقي مي‍شود. با توجه به اينكه هر انسان نياز دارد تا در طول روز از سرويس بهداشتي استفاده كند تا سلامت بدنش به خطر نيوفتد.

پس لازم است تا در برخي مكان هاي پر تردد يك سرويس بهداشتي ساخته شود، اما با توجه به هزينه زياد ساخت سرويس بهداشتي با مصالح ساختماني، دولت ها و سازمان ها به سمت استفاده از سازه هاي پيش ساخته رفته اند. در اين صورت به راحتي در هر مكاني كه امكان اسكان افراد وجود دارد براي حفظ بهداشت مي‍توان از كانكس سرويس بهداشتي استفاده كرد.


سوالات متداول كانكس سرويس بهداشتي
كانكس سرويس بهداشتي به چند نوع تقسيم مي شود ؟
كانكس سرويس بهداشتي با راهرو و بدون راهرو چه فرق هايي دارد ؟
كاربرد كانكس سرويس بهداشتي چيست ؟
مزاياي كانكس سرويس بهداشتي چيست ؟


توضيحات تكميلي
مشخصات فني كانكس سرويس بهداشتي شركت ايران كانكس
پل ريزي كف حدودا نيم متر (۵۰*۵۰) و تودلي پله ها (۴۰*۴۰) كارخانه هاي معتبر
اتصالات اسكلت فلزي از نوع جوش ممتد در چندين نقطه با الكترود آما همراه با اجراي ضد زنگ به ضخامت ۴۰ ميكرون جهت جلوگيري از پوسيدگي
كليه اتصالات به وسيله پرچهاي ۲۱ و ۲۵ از نوع درجه يك ايراني و خارجي با فواصل ۵ سانتي متر و همچنين استفاده از پيچ و سرمته اي فولادي با واشر لاستيكي آب بندي دركليه كانكس ها به دليل استقامت و طول عمر بالا.
ورق بدنه رنگي فرم دار فولاد مباركه و ورق سقف از نوع با طرح شادولين كركره اي سفالي با رنگ كوره اي.
عايق پلي استايرن نوع اف(ضد حريق) ۴ سانت يا پلاستافوم يا يونوليت ۴ سانتي از مواد نسوز خارجي با دانسيته بالا و مقاوم در برابر گرما-سرما و ضدآب طبق جدول محاسبات استاندارد بين المللي و استفاده از فوم ۲ سانتي پلي اتيلن بدون حباب ۲ لايه.
كف سرويس بهداشتي از فايبر گلاس ضدآب و ضدخش با كاسه توالت جديد كه در آن تعبيه شده است.
ديواره هاي سرويس از جنسpvc ضدآب استفاده شده است.
درب سرويس از جنس آلومينيوم سنگين اراك و اپوكسي كوره اي مي باشد.
شيرآلات اهرمي و لوله كشي آب سرد و گرم و شلنگ توري دار نوع تمام استيل در سرويس لحاظ شده است.
جاي دستمال كاغذي لحاظ شده است.
روشويي فايبرگلاس پايه دار با آيينه و سيستم مايع دستشويي و جاحوله اي لحاظ شده است.
هواكش برقي نيز در سرويس لحاظ شده است.
رخت آويز در سرويس نيز جزو متعلقات اين گروه مي باشد.
سيم كشي و كانال كشي روكار داخل داكت ۲ الي ۴ سانتي.
سيستم برق و ادوات روشنايي، كليد و پريز ارت زمين.
سرعت و دقت در ساخت و مساعد با تمام شرايط آب و هوايي و داراي توجيه اقتصادي در برابر مصالح سنتي.
تذكر: تمامي اقلام نامبرده از استاندارد هاي شركت ايران كانكس بوده و هر تغيير،در هر بند را خواهشمند است با كارشناس خود مطلع سازيد تا نتيجه مطلوب ايجاد گردد.

تمامي سازه هاي شركت ايران كانكس داراي شناسنامه،ايران كد، پلاك شاسي و ۱۰ سال خدمات پس از فروش ميباشد.

كاربرد انواع كانكس سرويس بهداشتي
۱- سرويس بهداشتي تك چشمه:
از اين نوع سرويس پيش ساخته معمولا در كنار كانكس هاي مسكوني استفاده مي‍شود.اين كانكس داراي يك چشمه توالت و يك روشويي است.

۲-سرويس بهداشتي دو چشمه:
در اين نوع سازه مي‍توان از يك راهرو براي اتصال دو توالت استفاده كرد، مدل ديگر آن فاقد راهرو مي‍باشد. اگر سرويس بهداشتي داراي راهرو باشد اغلب يك روشويي در راهرو قرار مي‍گيرد. اگر كانكس فاقد راهرو باشد بايد داخل هر سرويس يك روشويي به صورت مجزا تعبيه شود.

۳- سرويس بهداشتي چند چشمه:
در اين كانكس معمولا يك راهرو وجود دارد تا سرويس ها بهم متصل شوند. روشويي آن نيز در راهرو قرار دارد. از اين سازه در استراحتگاه هاي بين راهي، پارك ها، هنگام وقوع زلزله در محل وقوع براي اسكان ضروري افراد استفاده مي‍شود.

۴-كانكس سرويس بهداشتي با حمام:
در اين كانكس‍ها معمولا در كنار يك چشمه توالت پيش ساخته، تجهيزات حمام پيش ساخته نصب شده است، از نظر اندازه اين كانكس از كانكس تك چشمه بزرگتر است. از اين سرويس در مواقع ضروري مانند زلزله، براي افراد منطقه استفاده مي شود. همچنين در مكان‍هايي مانند لب ساحل كه افراد نياز دارند تا از حمام استفاده كنند استفاده مي‍شود.

۵- كانكس ساندويچ پانل:
بيشتر بدنه اين كانكس ها از ساندويچ پانل است كه موجب دوام بالاي آن مي شود.اين مدل نيز مي‍تواند داراي راهرو و فاقد راهرو باشد، همچنين امكان نصب توالت فرنگي نيز در اين سازه وجود دارد.

۶- سرويس بهداشتي ويژه معلولين:
اين نوع سرويس بهداشتي به سفارش ارگان هاي دولتي و ديگر شركت‍ها ساخته مي‍شود. اين سرويس بهداشتي داراي ويژگي منحصر به فردي است. توالت فرنگي بايد داراي ارتفاع مناسب براي معلولين و لوله هاي استيل براي جابه جايي راحت تر معلولين باشد. همچنين ارتفاع روشويي بايد به گونه‍اي باشد كه فرد بر روي ويلچر قادر به شستن دست‍هاي خود باشد.

مزاياي خريد كانكس سرويس بهداشتي
*مقاوم در برابر زلزله:
همانطور كه مي‍دانيد در هنگام زلزله توصيه مي‍شود تا در محل‍هاي ايمن مانند بين چهارچوب درب ها پناه ببريم، پس سرويس بهداشتي از نقاط نا ايمن است. اما كانكس سرويس بهداشتي در مقابل زلزله مقاوم است، به صورتي كه در محله هاي زلزله زده كه امكان پس لرزه وجود دارد از آن استفاده مي‍شود.

*نصب سريع و آسان:
همانند ساير سازه هاي پيش ساخته كافيست تا نوع كانكس سرويس بهداشتي خود را انتخاب كنيد و ثبت سفارش كنيد .كانكس در كمترين زمان ممكن ساخته و به محل مورد نظر شما منتقل مي شود. در محل نصب نيز زماني زيادي صرف نصب و راه اندازي آن نمي شود. البته نوع كانكس انتخابي شما و فاصله محل نصب تا كارخانه مي‍تواند در زمان تحويل موثر باشد.

*هزينه ساخت:
براي ساخت يك سرويس بهداشتي به روش سنتي ابتدا بايد مصالح موردنياز را خريداري كنيد سپس آن‍ها را تا محل ساخت آورده و سپس يك فرد آن را بنا كند. تمام مراحل گفته شده داراي هزينه‍هاي زياد و مستلزم صرف زمان زيادي است. در حاليكه با سفارش كانكس سرويس بهداشتي از ايران كانكس شما زمان و هزنيه هاي صرف شده را به حداقل مي‍‍رسانيد.

*قابليت جابه‍جايي:
امكان جا به جايي يك ويژگي مهم توالت پيش ساخته است. در هر زماني كه بخواهيد مي‍تواند مكان سرويس بهداشتي خود را تغيير دهيد.اين ويژگي براي بخش دولتي كه از كانكس استفاده مي‍كنند بسيار مفيد است، چراكه اگر در منطقه هاي ديگر نياز به وجود سرويس بهداشتي نباشد به راحتي مي‍تواند آن را به محلي ديگر منتقل كند.

براي مثال اگر در منطقه‍اي زلزله زده از توالت و حمام پيش ساخته استفاده شده است بعد از بازسازي منطقه و اسكان افراد در منازل خود، لازم است تا كانكس ها به محلي ديگر منتقل شوند تا در مواقع ديگري استفاده شوند.

*خريد كانكس سرويس بهداشتي:
در برخي از موارد بودجه لازم براي خريد توالت پيش ساخته وجود ندارد و افرد نياز شديدي به خريد اين سازه دارند. با توجه به امكان جابه‍جايي آسان اين سازه پيشنهاد مي‍شود تا يك كانكس سرويس بهداشتي دست دوم بخريد، با اين كار شما باكمترين هزينه نياز خود را برطرف مي‍كنيد.

مشخصات سرويس بهداشتي پيش ساخته
همانند بقيه سازه هاي پيش ساخته، سرويس بهداشتي پيش ساخته نيز در كنار مشخصات ساير كانكس ها، ويژگي‍هاي منحصر به فردي دارد در اينجا به توضيح اين موارد مي‍پردازيم:

۱- روشويي:
جنس روشويي از از جنس مرغوب و با كيفيت است. در سرويس بهداشتي تك چشمه روشويي درون كانكس و در سرويس‍هاي چند چشمه در راهرو قرار مي‍گيرد.

۲- فن تهويه:
يكي از ويژگي‍هاي مهم كانكس سرويس بهداشتي، داشتن فن تهويه هست كه تمام كانكس‍هاي سرويس بهداشتي بايد به آن مجهز باشند. كار فن‍ها تعويض هواي داخل كانكس است. دو نوع فن در ساخت اين سازه استفاده مي‍شود:

۳- فن دمنده:
كار اين فن كشيدن هواي بيرون و دميدن آن به داخل كانكس است. اين كار باعث مي‍شود تا هواي داخل هميشه مطبوع باشد.

۴- فن هواكش:
اين فن هواي داخل كانكس را به بيرون مي‍كشد. كار اين فن خروج هواي نامطبوع داخل سرويس بهداشتي است كه وجود آن بسيار ضروري است.

۵ – كف كانكس:
همانطور كه مي‍دانيد سرويس بهداشتي محلي است كه به طور مداوم با آب در تماس است. قبل از اينكه كفپوشي از جنس فايبر گلاس يا سراميك را نصب كنن، بايد به طور كامل و استاندارد كف كانكس عايق شود.

اين عايق به وسيله قير پاشي در كف انجام مي‍شود. اين كار از نفوذ حشرات به داخل نيز جلوگيري مي كند.

۶ – نوع توالت:
شما مي‍توانيد با توجه به نوع نياز خود از توالت ايراني و يا فرنگي درون كانكس خود استفاده كنيد. در صورتي كه ابعاد كانكس شما بزرگ باشد مي‍توانيد از هر دو نوع آن استفاده كنيد.

۷ – بدنه:
جنس بدنه مي‍تواند از جنس گالوانيزه و ساندويچ پانل باشد. بدنه كانكس حتما بايد با يك لايه ضد زنگ و رنگ پوسيده شود تا در اثر تماس زياد با آب دچار پوسيدگي نشود.

۸ – درب :
درب هر سرويس بهداشتي به طور جداگانه داراي قفل است. جنس درب‍ها از آلومينيوم و يا UPVC است. درب‍ها به صورت دو طرفه باز و بسته مي‍شوند، سفارش دهنده مي‍تواند براي يراق آلات درب از يراق آلات فلزي و يا پلاستيكي استفاده كند.

۹ -لوله كشي داخلي:
لوله كشي داخل كانكس به صورت روكار بوده و با بست‍هاي مخصوص به ديواره ها متصل مي‍شود. جنس لوله ها از پلاستيك مرغوب است تا روند پوسيدگي لوله ها كند تر شود. رنگ لوله ها استفاده شده سفيد است.

۱۰ – مخزن آب:
يكي از ضروريات كانكس هاي سرويس بهداشتي داشتن مخزن آب است. حتي در صورت متصل بودن به لوله كشي شهري استفاده از يك منبع آب براي مواقع ضروري توصيه مي‍شود.

قيمت كانكس سرويس بهداشتي
عوامل زيادي بر روي قيمت كانكس تاثير دارد. شما مي‍توانيد با كارشناسان ما در ايران كانكس تماس بگيريد و بعد از مشخص كردن نوع و ويژگي هاي آن قيمت محصول خود را استعلام كنيد.

خريد كانكس سرويس بهداشتي
شما براي خريد كانكس سرويس بهداشتي مي‍توانيد به دو روش حضوري و آنلاين اقدام كنيد.

بعد از روش خريد نوبت به هزينه خريد مي رسد، اگر بودجه شما براي خريد يك كانكس سرويس بهداشتي نو كافي نباشد مي‍توانيد نسبت به خريد كانكس دست دوم اقدام كنيد. كانكس‍هاي دست دوم همانند سازه نو داراي تمام امكانات گفته شده است.

سفارش و ليست قيمت كانكس سرويس بهداشتي
براي سفارش حضوري بايد به شركت مراجعه كنيد و با ديدن نمونه كارها اقدام به سفارش كنيد.

در صورتي كه تمايل به سفارش غيرحضوري و آنلاين داريد كافيست طبق مراحل زير عمل كنيد:

تماس با كارشناسان ما در ايران كانكس
انتخاب طرح دلخواهتان از ميان طرح‍هاي ارسالي براي شما، اگر طرح مورد نظر شما در ميان نمونه كارها نبود و تمايل داشتيد تا كانكس شما منحصر به فرد باشد بايد با متخصصين ما در ارتباط باشيد.
بعد از تاييد طرح توسط شما، كانكس وارد مرحله ساخت مي‍شود.
پس از ساخت، كانكس بايد تا محل شما حمل شود. در صورت امكان كانكس به صورت مونتاژ ارسال مي‍شود ، اگر محل به گونه‍اي باشد كه امكان حمل كانكس آماده وجود نداشته باشد، قطعات به صورت جداگانه به محل برده مي‍شوند و در محل عمليات مونتاژ و نصب انجام مي‍شود


برچسب‌ها:

بازدید: <~PostViwe~>

راهنماي خريد كانكس دست دوم

كانكس از جمله تجهيزات بسيار كاربردي در مناطق يا موقعيت‌هايي است كه امكان ساختمان‌سازي وجود ندارد. معمولاً مواقعي كه زمان كافي براي ساختمان‌سازي وجود نداشته باشد يا اين فرآيند ازلحاظ مالي به‌صرفه نباشد، تهيه كانكس بهترين گزينه است. حتي زماني كه بخواهيد در هزينه‌هاي خريد كانكس هم صرفه‌جويي كنيد، گزينه «خريد كانكس دست دوم» پيش روي شماست.

كانكس با توجه به قطعات و متريالي كه در ساخت آن به‌كاررفته باشد، طول عمر متغيري دارد. كانكس‌هاي معمولي تا بيشتر از ۱۰ سال و كانكس‌هاي مرغوب بيشتر از ۲۰ سال (و حتي بيشتر) عمر مي‌كنند. در شرايطي كه بودجه شما براي تهيه يك كانكس نو كافي نيست، خريد كانكس كار كرده و دست دوم هم مي‌تواند انتخاب مناسبي باشد.

كانكس دست دوم معمولاً داراي ايراداتي جزئي در يك يا تعدادي از اين بخش‌ها است: بدنه، عايق‌كاري، كف، آب‌بندي، نماي بيروني، تجهيزات داخلي و غيره. بعضي از توليدكنندگان كانكس با دريافت كمترين هزينه، تعمير انواع كانكس را بر عهده مي‌گيرند و ايرادات آن را رفع مي‌كنند. با اين راهكار، صرفه‌جويي قابل‌توجهي در هزينه‌هاي خودتان خواهيد داشت

قيمت كانكس دست دوم

دقت در انتخاب و خريد كانكس دست دوم
درست است كه كانكس كار كرده ارزان‌تر از مدل‌هاي نو است و هميشه بازار خريدوفروش داغي دارد؛ اما بايد در انتخاب چنين كانكس‌هايي دقت فراواني به خرج دهيد. مهم‌ترين نكته اين است كه بدانيد كانكس موردنظر شما در چه موقعيت جغرافيايي و به چه منظوري استفاده‌شده است. براي مثال كانكس‌هايي كه در مناطق مرطوب استفاده‌شده‌اند، اغلب دچار زنگ‌زدگي فراواني هستند و قطعاً تعمير و نوسازي آن‌ها هزينه بيشتري مي‌طلبد. بعضي از انواع كانكس دست دوم صرفاً در پروژه‌هاي ساختماني استفاده‌شده‌اند و محلي براي استقرار مهندسان، مديران و تيم پروژه بوده‌اند. چنين كانكس‌هاي با توجه به بزرگي پروژه، تنها چند سال مورداستفاده قرارگرفته‌اند و آسيب كمتري به آن‌ها واردشده؛ ضمن اينكه چنين كانكس‌هايي، اغلب در سايز استاندارد ۶*۳ توليد مي‌شوند و بسيار كاربردي‌تر هستند.

 

ممكن است دو كانكس كار كرده ازلحاظ ظاهري تفاوت چنداني نداشته باشند؛ اما ميزان فرسودگي يكي از آن‌ها، بسيار بيشتر از ديگري باشد. هرگز سعي نكنيد تنها از روي ظاهر كانكس دست دوم، اقدام به خريد آن كنيد. بهتر است به‌جاي خريد كانكس‌هاي دست دوم به‌صورت مستقيم، شركت‌هاي سازنده كانكس را براي اين منظور انتخاب كنيد؛ شركت‌هايي كه اين محصولات دست دوم را به‌طور عمده خريداري و تمام ايرادات آن‌ها را رفع مي‌كنند. توجه داشته باشيد كه نحوه تعمير كانكس هم موضوع بسيار مهمي است؛ بنابراين به هر شركت و مجموعه‌اي اعتماد نكنيد.

سرعت تحويل كانكس كار كرده
كانكس‌هاي كار كرده نوعي كانكس آماده محسوب مي‌شوند كه داراي عيب و ايرادات جزئي هستند. رفع اين ايرادات در مقايسه با ساخت يك كانكس جديد، به‌مراتب نياز به صرف زمان كمتري دارد. اگر براي تحويل گرفتن كانكس خود عجله داريد، خريد كانكس دست دوم انتخاب اصولي و مناسبي است.

به اين موضوع هم توجه داشته باشيد كه بعضي از كانكس‌هاي دست دوم، نياز به نوسازي چنداني ندارند و از اين لحاظ هم در زمان شما صرفه‌جويي مي‌شود. تنها كافيست اين كانكس را بخريد و با يك تريلي به مكان موردنظرتان انتقال دهيد.

قيمت كانكس دست دوم
يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي كانكس كار كرده در مقايسه با كانكس جديد، قيمت كمتر آن است. قيمت كانكس به عوامل مختلفي نظير ابعاد، نما، جنس بدنه، نوع عايق‌كاري و مواردي از اين قبيل بستگي دارد و نمي‌توان قيمت دقيقي را از قبل اعلام كرد. اما مطمئناً خريد كانكس دست دوم در مقايسه با خريد يك كانكس جديد مشابه، بسيار مقرون‌ به‌صرفه‌تر است. هرچه كانكس از محصولات شركت و برند معتبرتري باشد، افت قيمت كمتري خواهد داشت.

كانكس دست دوم ارزان قيمت

اختلاف قيمت كانكس دست دوم با كانكس نو به عواملي مثل ميزان استفاده از كانكس، نوع كاربري، سال ساخت، كارخانه يا برند توليدكننده و عواملي از اين قبيل بستگي دارد. به‌طوركلي مي‌توان اختلاف قيمتي بين ۲۰% تا ۵۰% را براي كانكس نو و كار كرده در نظر گرفت.


برچسب‌ها:

بازدید: <~PostViwe~>

كانكس اداري

كانكس اداري يا دفتري سازه اي پيش ساخته مي باشد كه به عنوان دفتر كار يك تيم اداري يا بعضا اتاق مهندسين و مديران پروژه ها مورد استفاده قرار مي گيرد.
اين سازه داراي پلان هاي متفاوتي مي باشد كه هر سازمان يا اداره اي بنا به نياز خود از كانكس اداري و تعداد پرسنلي كه قرار است در آن مستقر شوند و همينطور بسته به نوع خدماتي كه ميخواهند ارائه دهند طرحي را در نظر مي گيرند كه طبيعتا همه آنها با يكديگر متفاوت است.از ديگر مسائلي كه در انتخاب نوع آن تاثير گذار است محل استفاده آن بوده . بطور مثال و قتي قرار باشد سازه بروي پشت بام و در واقع به عنوان يك طبقه به ساختمان اظافه شود با وقتي كه قرار است داخل يك محوطه مورد استفاده قرار گيرد متفاوت است.از همين رو پيشنهاد ما براي انتخاب يك دفتر اداري پيش ساخته متناسب با نياز شما اين است كه كاربري هاي آن تعريف ، نياز ها مشخص و ابعاد مورد نياز يا همان مساحتي كه براي اين كار در اختيار داريم را تعين كرده ، پس از آن اگر در ميان نمونه هاي موجود از محصولات توليد كنندگان كانكس سازه اي مطابق با نيازمان يافتيم خريداري و در غير اين صورت سفارش طراحي و ساخت يك كانكس اداري اختصاصي را بدهيم كه با ويژگي هاي مد نظر مان مطابقت داشته باشد.

انواع كانكس اداري
كاربري اداري داراي تنوع محصول زيادي بوده چرا كه استفاده هايي كه از آن مي شود اين را طلب مي كند كه ويژگي هاي خاصي در هركدام گنجانده شده باشد. بطور مثال برخي از آن به عنوان دفتر فروش يا اتاق جلسات و يا حتي اتاق ميهمانان ويژه استفاده كرده و برخي ديگر فقط به عنوان يك كانكس اداري مستقر در كارگاه ساختماني براي انجام امور اداري يك كارگاه مورد استفاده قرار مي دهند. از اين رو انتظارات اين مجموعه ها و نوع استفاده آنها با يكديگر متفاوت بوده و باعث ايجاد تنوع محصول در اين شاخه گرديده.در مجموع مي توان كانكس اداري را به دو دسته كلي تقسيم كرد كه هر كدام در جايگاه خود كاربرد دارند.در ادامه هركدام را با ويژگي هاي منحصر بفرد خود بصورت مختصر آورده ايم.


كانكس اداري فانتزي 


كانكس اداري لوكس : از اين سازه به عنوان دفاتر مديريتي يا اتاق انتظار ارباب رجوع، اتاق ملاقات و جلسات مهم و گاها نمايشگاه محصولات يك مجموعه استفاده مي كنند كه داراي ظاهري زيبا بوده و از آن با نام كانكس لوكس اداري نيز ياد مي شود.استفاده از مصالح لوكس در بدنه خارجي و فضاي داخلي اين سازه باعث مي گردد تا يك دفتر كار شيك و مجهزي را به وسيله آن ايجاد كنيم اما از طرفي قيمت اين سازه بخاطر استفاده از مصالح لوكس كمي بالا تر از نوع ساده مي باشد.


كانكس اداري ساندويچ پانل 


كانكس اداري ساده : در اين نوع برعكس نمونه قبلي كه اهميت زيادي به زيبايي و نماي خارجي سازه داده مي شد ، كاربري و اقتصادي بودن در درجه اهميت اول قرار دارد و بنا به نوع نياز ممكن است از نوع ساندويچ پانل ، كانكس كارگاهي ، سايدينگ ، دو طبقه ، پلان باز با پارتيشن هاي تفكيك كننده و يا هر نوع خصوصيت ديگري باشد كه تعداد كارمندان و نحوه فعاليت آنها مشخص كننده اين خصوصيات مي باشد و در ساخت آن محدوديتي از اين نظر وجود ندارد.


داخل كانكس اداري

فضاي داخلي كانكس اداري بايد به گونه اي باشد كه رفت و آمد كارمندان تداخلي در عملكرد يكديگر ايجاد نكرده و همچنين بخش هاي مختلف كه داراي روابط كاري وابسته اي در فضاي داخل كانكس اداري مي باشند به يكديگر نزديك و اگر در سازه هاي مجزا هستند نيز حدالمقدور دفاتر آنها در مجائرت يكديگر قرار داشته باشد. نكته بعدي در ارتباط با داخل كانكس اداري ميزان نور گيري مورد نياز و يا روشنايي به وسيله چراغ ها مي باشد كه بايد تامين كننده روشنايي مورد نياز جهت انجام امور و مكاتبات اداري باشد.

مشخصات كانكس اداري


كانكس اداري بايد داراي شرايط و امكاناتي منحصر بوده تا با بقيه كانكس ها متفاوت و جوابگوي نياز كاربر باشد. از جمله مهمترين آنها به اين قرار است
درب آن بايد در ابعادي باشد كه جوابگوي رفت و آمد زياد و براي بردن ميز و صندلي هاي اداري به داخل آن باشد.همچنين محل قرار گيري درب كانكس اداري بهتر است در جايي باشد كه بتوان فضاي انتظاري براي مراجعه كننده در نظر گرفت و رفت و آمد ها مزاحمتي براي كارمندان ايجاد نكند.پيشنهاد مي شود از درب ضد سرقت يا درب هاي كشويي با شيشه سكوريت استفاده شود.
كف سازه بايد كاملا قرص و محكم بوده و در هنگام رفت و آمد هاي زياد دچار لرزه نگردد،براي اينكه اتفاق نيفتد يا به حداقل برسد پيشنهاد ميكنيم شاسي آن بصورت دوركلاف از تير آهن نمره 16 بوده و همچنين تير آهن هايي از وسط شاسي به كلاف دور متصل شوند تا لرزه وسط كف كانكس اداري را بگيرند.بهتر است براي كف سازه از تخته ضد آب با كفپوش طرح پاركت و يا از سراميك با ملات ماسه سيمان استفاده شود تا هم نظافت و شستشوي كف سهولت يابد و هم در هنگام رفت و آمد هاي زياد دچار فرسودگي نگردد.
ارتفاع ديواره ها ،در واقع فاصله كف تا زير سقف از داخل سازه اگر كانكس اداري با سقف شيب دار است در كوتاه ترين جا 2.2 متر و در بلند ترين جا 2.7 مناسب مي باشد و اگر سقف صاف بوده و يا سقف كاذب دارد فاصله 2.5 تا 2.65 متر مناسب مي باشد .
ابعاد و محل پنجره ها بايد طوري باشد تا تامين كننده نور فضاي داخلي بوده و در هنگام طراحي آن بايد به اين نكته كه محل قرار گيري ميز و تجهيزات اداري و همينطور محل نشستن مراجعين توجه كرد تا با محل قرار گيري پنجره ها تداخل نداشته و براحتي بتوان پنجره ها را باز و بسته كرد تا هواي درون سازه را تهويه كند.پيشنهاد مي شود براي جلو گيري از اتلاف انرژي و ممانعت از ورود گرد و غبار به داخل فضا از پنجره هاي دو جداره استفاده شود.


فضا هاي فرعي مانند آبدار خانه و سرويس بهداشتي ، اتاق تكثير و كپي ، صندوق و خيلي فضا هاي ديگر كه نياز يك فضاي اداري است را ميتوان در كانكس اداري گنجاند كه بستگي به كاربري و نياز خريدار دارد.


برچسب‌ها:

بازدید: <~PostViwe~>

كانكس ويلايي چيست ؟

كانكس ويلايي چيست؟
كانكس ويلايي يكي از راحت‌ترين و لوكس‌ترين راه‌هاي ساخت يك سوئيت مجلل و ويلاي پيش‌ساخته است. شما مي‌توانيد هر آن چيزي كه دوست داريد در ويلاي خود داشته باشيد را به اين كانكس اضافه كنيد. از آشپزخانه و اتاق‌خواب گرفته تا امكانات تفريحي مانند كتابخانه و سالن ورزشي را مي‌توانيد در كانكس ويلايي مدرن خود داشته باشيد. امكانات داخلي كانكس به سليقه شما در نظر گرفته مي‌شود و شما انتخاب مي‌كنيد كه ويلاي شما چه امكانات مدرن و ويژه‌اي بايد داشته باشد. ويلاي خود را بچينيد و از آرامش آن لذت ببريد.

كانكس ويلايي چيست
طراحي اين كانكس‌ها به‌گونه‌اي است كه شما احساس مي‌كنيد در خانه خود هستيد و حس داشتن يك‌خانه كامل را برايتان منتقل مي‌كند. مزاياي كانكس ويلايي نسبت به خانه‌هاي سنتي بيشتر است. در كانكس مصالحي وجود ندارد و دردسرهاي آن بسيار كمتر است. امكان جابه‌جايي وجود دارد. شما به‌راحتي مي‌توانيد زماني كه از محل خود خسته شديد، خانه ساخته شده با كانكس را به محلي ديگر منتقل كنيد. از ديگر مزاياي آن مي‌توان به مقاومت خيلي بيشتر در برابر زلزله اشاره كرد. سرعت بالاي ساخت كانكس ويلايي و همچنين تنوع در طراحي كه دارد موجب استقبال عموم مردم از خريد كانكس ويلايي شده است.


انواع كانكس ويلايي
كانكس‌هاي ويلايي به‌صورت يك طبقه و دوبلكس ساخته مي‌شوند، اگر تمامي امكانات موردنظر شما در يك طبقه جا نشود به‌صورت دوبلكس براي شما ساخته مي‌شود. در كانكس ويلايي دوبلكس شما علاوه بر داشتن فضاي بيشتر، ديد بسيار خوبي هم از مناظر اطراف داريد. براي جابه‌جايي بين طبقات شما هم مي‌توانيد از يك دستگاه پله داخلي و يا خارجي استفاده كنيد. براي كف بالايي كانكس مدل ويلايي دوبلكس، مي‌توان از سراميك استفاده كرد تا هم مستحكم‌تر شود و هم صدا منتقل نشود. امكان جابه‌جايي كانكس ويلايي دوبلكس به محل ديگر وجود ندارد و زمان و هزينه ساخت آن كمي بالاتر است. بهتر است بي‌خيال اين سازه شويد و در جاي جديد يك كانكس ويلايي لوكس جديد بخريد.

مشخصات ويلا كانكسي

كانكس‌هاي ويلايي طرح‌هاي مختلفي دارند. كانكس طرح چوب ويلايي، كانكس ويلايي كامپوزيت، كانكس ويلايي چوبي و يا كانكس طرح كانادايي يا سايدينگ از انواع آنها هستند. شما مي‌توانيد بسته به نياز خود هركدام را انتخاب كنيد. همه اين كانكس‌ها قابل‌اجرا هستند و فقط نوع مصالحي كه در آن‌ها به كار مي‌رود كمي متفاوت است.


برچسب‌ها:

بازدید: <~PostViwe~>

[ ]